روشهای درمان کیفوز

کیفوز یک انحنای بیش از حد ستون فقرات است و ممکن است پشت قوز یا پشت گرد نامیده شود. انواع مختلفی وجود دارد که به درمان های متفاوتی نیاز دارند. ممکن است نیازی به درمان نداشته باشید.

کیفوز یک بیماری ستون فقرات است. در افراد مبتلا به کیفوز، ستون فقرات بیش از آنچه که باید به سمت بیرون خم می شود. در نتیجه قسمت بالایی پشت بیش از حد گرد به نظر می رسد. انحنای آن می تواند باعث شود که افراد خمیده یا خمیده به نظر برسند. مردم گاهی آن را قوز یا پشت گرد می نامند.

ستون فقرات دارای انحنای طبیعی است. این منحنی ها از وضعیت بدن ما حمایت می کنند و به ما کمک می کنند صاف بایستیم. اما انحنای بیش از حد می تواند بر وضعیت بدن تأثیر بگذارد و ایستادن را دشوار کند.

در بیشتر مواقع، کیفوز مشکلی برای سلامتی ایجاد نمی‌کند و نیازی به درمان پزشکی ندارد. اما ممکن است باعث شود شما نسبت به ظاهرتان خودآگاه باشید. در موارد شدید، کیفوز می تواند باعث درد یا مشکلات تنفسی شود. برای اصلاح کیفوز شدید ممکن است نیاز به جراحی باشد.

کیفوز بیشتر در نوجوانانی ظاهر می شود که استخوان های آنها به سرعت در حال رشد است. اما می تواند هر من را توسعه دهد. همچنین ممکن است در افراد مسن ایجاد شود. با افزایش سن، مهره ها انعطاف پذیری خود را از دست می دهند و ستون فقرات ممکن است شروع به کج شدن به جلو کند.

کیفوز چگونه تشخیص داده می شود؟

اغلب، غربالگری اسکولیوز در مدرسه زمانی است که یک ارائه دهنده برای اولین بار متوجه کیفوز کودک می شود. مواقع دیگر، نوجوانان یا والدین آنها متوجه گرد شدن ستون فقرات می شوند. برای تشخیص کامل باید به پزشک مراجعه کنید.

یک جراح ستون فقرات یا متخصص فیزیوتراپی یک معاینه فیزیکی برای بررسی ستون فقرات انجام می دهد. جراح ممکن است از شما (یا فرزندتان) بخواهد که «تست خم شدن به جلو آدام» را انجام دهید. از شما خواسته می شود با پاهای کنار هم، زانوهای صاف و بازوهای آویزان به جلو خم شوید. این آزمایش به ارائه‌دهنده کمک می‌کند تا انحنای ستون فقرات یا هر مشکل دیگری مانند اسکولیوز (انحنای جانبی ستون فقرات) را ببیند.

ممکن است برای اندازه گیری انحنای ستون فقرات از ستون فقرات عکس بگیرید. منحنی طبیعی بین ۲۰ تا ۴۵ درجه است. اگر منحنی بیشتر از ۵۰ درجه باشد، یک ارائه دهنده کیفوز را تشخیص می دهد.

روشهای درمان کیفوز

درمان به شما بستگی دارد:

سن.
تاریخچه پزشکی.
نوع کیفوز
شدت منحنی.
هدف از درمان جلوگیری از بدتر شدن منحنی است. در موارد شدید ممکن است نیاز به جراحی داشته باشید. اما اکثر افراد مبتلا به کیفوز نیازی به جراحی ندارند. روش‌های درمانی غیرجراحی می‌توانند به جای آن کمک کنند.

روشهای درمان کیفوز

بهترین جراح ستون فقرات ممکن است درمان های غیرجراحی را برای افراد مبتلا به کیفوز وضعیتی توصیه کنند. اگر انحنای آن کمتر از ۷۵ درجه باشد، گزینه‌های غیرجراحی نیز می‌توانند به کیفوز شوئرمن کمک کنند.

گزینه های درمانی عبارتند از:

  • نظارت بر منحنی: اشعه ایکس منظم در طول سال‌های نوجوانی پیشرفت منحنی را بررسی می‌کند.
  • فیزیوتراپی: ورزش ها می توانند عضلات شکم و پشت را برای تسکین درد و بهبود وضعیت بدن تقویت کنند. سایر ورزش ها می توانند همسترینگ های سفت را کشیده و سایر نواحی بدن را تقویت کنند.
  • داروهای ضد درد: داروهای ضد التهابی می توانند کمردرد را تسکین دهند.
  • بریس پشت: ارائه دهنده شما ممکن است در موارد نادر یک بریس را توصیه کند. زمانی که کودکانی که هنوز در حال رشد هستند به کیفوز شوئرمن مبتلا هستند، شایع‌تر است. ارائه دهنده شما در مورد نوع بریس و چند ساعت استفاده از آن صحبت خواهد کرد.

آیا به جراحی کیفوز نیاز دارم؟

اگر روشهای درمان کیفوز که در بالا ذکر شد نتوانند کمکی به بهبود شرایط ستون مهره ها بکنند و یا انحنا در حال پیشرفت باشد جراحی به عنوان آخرین راهکار درمان کیفوز ، توسط بهترین جراح ستون فقرات انجام می گیرد.

بهترین جراح کیفوز ، جراحی ستون فقرات را برای افرادی که دارای موارد زیر هستند توصیه می کنند:

  • کیفوز مادرزادی
  • کیفوز شوئرمن با انحنای بیش از ۷۵ درجه.
  • کمردرد شدید، حتی پس از تلاش برای درمان غیر جراحی.

 

کلمات مرتبط :

روشهای درمان کیفوز – بهترین جراح اسکولیوز در تهران – بهترین جراح اسکولیوز در ایران – بهترین جراح کیفوز