انواع کیفوز

کیفوز یک اختلال شایع ستون فقرات است که باعث می شود ناحیه پشتی قسمت فوقانی قفسه سینه شما به جلو خم شود. این وضعیت باعث می شود شما در حالت قوز کردن یا خم شدن به نظر برسید. همانطور که ممکن است توجه داشته باشید اگر به ستون فقرات یا پشت کسی نگاه کنید ، او دارای انحنای طبیعی است. برای یک ستون فقرات سالم ، این انحنای طبیعی باید در زاویه ۲۰ تا ۴۵ درجه باشد. با این حال ، کسانی که مبتلا به کیفوز هستند ، انحنای غیرطبیعی آنها در ستون فقرات با زاویه ای بیش از ۵۰ درجه نشسته است.

کیفوز چگونه تشخیص داده می شود؟

• معاینه بالینی
  • اشعه ایکس
  • سی تی اسکن
  • اسکن ام آر آی
  • آزمایش خون

اگر فکر می کنید دچار یکی از انواع کیفوز هستید با جراح ستون فقرات مشورت کنید. روشهای مختلفی وجود دارد که پزشکان به تشخیص مشکل شما کمک می کنند. به خصوص در نوجوانان و کودکان ، درمان کیفوز در مراحل اولیه می تواند از پیشرفت انحنا مشکلات آینده ستون فقرات جلوگیری کند. گذشته از نوجوانان ، تشخیص زودهنگام در بزرگسالان نیز ممکن است.

ممکن است پزشک از شما بخواهد چندین تمرین انجام دهید تا ببینید تعادل و دامنه حرکتی شما تحت تاثیر قرار می گیرد یا خیر. علاوه بر این ، آنها می توانند از یک مشکل وضعیتی یا یک مشکل ساختاری با دراز کشیدن به پشت و تجزیه و تحلیل انحنا نیز آگاه شوند.

انواع کیفوز

پس از تشخیص بیماری کیفوز ، به احتمال زیاد پزشک شما را از نوع بیماری شما مطلع خواهد کرد. در حالی که کیفوز در بیشتر افراد از نظر ظاهری مشابه است ، اشکال یا انواع مختلفی وجود دارد که عوامل اساسی هستند.

انواع آن به دو دسته کلی وضعیتی و ساختاری طبقه بندی می شوند. حالت بدنی ناشی از خم شدن یا وضعیت نامناسب کمر است در حالی که ساختار از ناهنجاری های مادرزادی یا مشکلات دیگر ستون فقرات ناشی می شود.

کیفوز مادرزادی

معمولاً روشهای جراحی اولیه به کاهش پیشرفت منحنی در آینده کمک می کند و در بیشتر موارد بهترین گزینه است. در طول عمل جراحی ، جراح با استفاده از میله و ایمپلنت برای حمایت از ستون فقرات ، ستون فقرات را در موقعیت طبیعی تری قرار می دهد.

کیفوز وضعیتی

این شرایط خاص را می توان با موارد مختلفی درمان کرد. تمریناتی مانند حرکات یوگا ، کشش قفسه سینه و تمرینات با وزنه می تواند به تقویت عضلات پشت ، گردن و ستون فقرات کمک کند. فیزیوتراپی همچنین روشی است که برای درمان کیفوز وضعیتی مورد استفاده قرار می گیرد. سرانجام ، یک بریس مخصوص کیفوز برای اصلاح وضعیت نه تنها می تواند به کاهش درد کیفوز شما کمک کند ، بلکه در صورت استفاده زودهنگام ، می تواند از آن جلوگیری کند.

کیفوز شوئرمن

از آنجا که این نوع در کودکان در حالی که در حال رشد هستند رخ می دهد ، معمولاً از بریس پشتی برای جلوگیری از خم شدن بیشتر منحنی استفاده می شود. بسته به شدت مورد فرزند شما یا در مراحل اولیه ، توصیه می شود تقریباً در تمام طول روز از این بریس استفاده کنید. یکی دیگر از گزینه های درمانی این بیماری ، تمرینات تقویتی مختلف و فیزیوتراپی است.

در موارد شدید ، جراحی برای کمک به افراد دارای منحنی غیرطبیعی بیش از ۷۵ درجه یا در صورت داشتن درد شدید استفاده می شود.

کیفوز دژنراتیو

اگر درد را تجربه می کنید ، ابتدا با درمان های محافظه کارانه مانند فیزیوتراپی ، کایروپراکتیک ، داروهای ضد التهابی و تقویت عضلات مرکزی و پشت شروع کنید. در صورت تداوم این درد ، جراحی ممکن است یک گزینه باشد.

کیفوز عصبی عضلانی

بسته به فرد ، جراحی یا تجویز بریس توصیه می شود.

نکته آخر :

برای درمان انواع کیفوز ابتدا باید توسط جراح ستون فقرات بطور کامل معاینه شوید تا بهترین درمان برای شما انجام شود.

درمان کیفوز با بریس – درمان جراحی کیفوز – جراحی کیفوز